Hur Crédit Mutuel utvecklade sin expert service till 60 % snabbare

Just nu pågår det en enorm teknologisk utveckling. Open data plattformar, omfattande AI algoritmer, avancerad machine learning och mycket mycket mer sprids från forskningslaboratorier in till både företag och individer, in i arbetet och i vardagen.

Vi på Middlecon är väldigt glada över att ha fått möjligheten att delta på IBMs event Think i Stockholm som pågick förra veckan. Många mycket intressanta ämnen togs upp.

Vi blev väldigt inspirerade av hur IBMs Watson har effektiviserat arbetet för Crédit Mutuel och tog ett djupdyk in för att förstå hur arbetet ser ut, hur Crédit Mutuel utvecklade sin expert service till 60 % snabbare! Watson används av Crédit Mutuel för att assistera 20 000 client representatives till att prioritera 175 000 mail dagligen. Med hjälp av Watson har arbetet med att svara på kundernas frågor blivit 60 % snabbare.

Men hur? 

Här är 5 övergripande steg över hur Watson lärde sig:

  1. Watson tränade

    Watson lärde sig från fyra virtuella assistener och en email analyserare, analyserar banking, försäkringsvokabulär och bygger 50 000 linjer av dialog.

  2. Watson testades

    Crédit Mutuel skapade successivt lösningar över olika affärsområden.

  3. Watson lanserades 

    Watson har hjälpt 20 000 kundrådgivare att stärka kundrelationerna inom 5 000 branscher.

  4. Watson gav resultat

    När Watson antogs kunde kundrådgivare svara på kundfrågor 60% snabbare.

  5. Watson fortsätter lära sig

    Watson fortsätter att utbildas av affärsexperter på tusentals kundförfrågningar.

“Once you understand that Watson helps us on a daily basis and gives us an extra edge, everyone wins”

Pierre Reichert

Crédit Mutuel, CEO

Läs mer om den intressanta artikeln här på IBMs hemsida.

[:]

Senaste blogginläggen

KONTAKT

Kontakta oss

Fyll i nedan så svarar vi dig så snart vi kan.

Dela detta

Twitter
LinkedIn
Facebook