Strategiskt värdeskapande med IBM Watson Supply Chain

Digital transformation och det ständiga behovet av innovation gör att företag idag måste tänka om vad gäller sina
IT-landskap – även gällande integrationen företag emellan (B2B).

Moderna B2B-integrationer är avgörande för att företag ska kunna uppnå mål såsom ökade intäkter, kortare time-to-market led och förbättrad effektivitet.

Detta eftersom dessa resultat är beroende av ett framgångsrikt affärsnätverk. 

 

B2B-utövare har två mål:

  1. Möjliggöra kritiska affärsinitiativ
  2. Kontrollera kostnader

Molnbaserade B2B-tjänster har varit ett framgångskoncept för företag när det gäller att uppnå båda dessa mål.

International Data Corporation (IDC) har intervjuat åtta IBM-kunder för att förstå hur deras användning av IBM Supply Chain Business Network, en del av IBM Watson Supply Chain-portföljen, har påverkat deras verksamhet. Dessa organisationer rapporterade att IBM Supply Chain Business Network har skapat stort värde i organisationerna.

IDC beräknar att deras investeringar på tre år kommer att ge en genomsnittlig ROI på 308%, eller ge mer än 4 kronor tillbaks för varje krona som investeras, genom att:

  • Fungera som en skalbar och flexibel B2B-plattform som stödjer affärstillväxt och perioder då B2B-verksamheten peakar, inklusive under partner onboarding
  • Möjliggöra tidsbesparingar och effektiviseringar för B2B-anställda genom ökad B2B automatisering och återkommande processer, medan IBM ansvarar för B2B-relaterade aktiviteter
  • Minska frekvensen av B2B-relaterade driftstopp och fel
  • Tillhandahålla en kostnadseffektiv plattform för B2B-verksamhet

Läs gärna vidare här om möjligheterna som IBM Supply Chain Business Network skapar.  [:]

Senaste blogginläggen

KONTAKT

Kontakta oss

Fyll i nedan så svarar vi dig så snart vi kan.

Dela detta

Twitter
LinkedIn
Facebook